Brutália
Brutália Honlap
Brutália Hírek
Tippek kezdõknek
Brutália története
Kalandozók klánjai
Brutália világa
Játszható fajok
Játszható osztályok
Elsajátítható képzettségek, speciális képességek
Elsajátítható varázslatok és varázsénekek
Játékszabályok
A játék fejlesztõi
A játékosok
Napi, havi és éves statisztikák
Fényképalbumok
Letölthetõ fájlok
Ajánlott linkek
A honlap tartalma
A játék és a honlap névjegye

© 2001-2002
Írj nekünk!
Brutália Brut&aacue;lia Honlap
Isten hozott, kalandor!
2024. ápr. 25. csütörtök (Márk)
A honlap újdonságai Keresés a honlapon Hadd játszak! Belépés a honlapra

Üdvözöllek világunkban, kalandor!

Ha már sikerült belépned a játékba, akkor valószinűleg feltűnt, hogy ez egy magyar nyelvű, szöveges játék, egy mud. Ha játszottál már más rendszerű mudon, vagy játszottál szerepjátékot, akkor könnyű dolgod lesz. Amennyiben a játékba történő belépéssel vannak gondjaid, ahhoz itt találsz segítséget.

Az alapok Ugrás az oldal tetejéreUgrás az oldal aljára

Legelső belépésedkor egy kezdőterületre kerülsz, ahol a leírásokat elolvasva megismertheted az alapparancsokat, megtudhatod, hogy is mozoghatsz a játékban, ráadásul ingyenes kezdőfelszerelést is beszerezhetsz itt. Ne rohanj át ezen a területen, mivel a játék során többé nem jöhetsz ide vissza, miutám elhagytad. Első teendőid egyike, hogy begépeld: pont. Ez tartalmazza karaktered fontosabb jellemzőit.

A szinted azt tükrözi, mennyire vagy jó a játékban. A szintlépés automatikusan történik, amint összegyűjtötted a szükséges tapasztalati pontot (exp). Exp-t szörnyek legyőzésekor, és megsebzésekor kapsz. Szintlépéskor nő az életerő, mágia és stamina pontjaid maximális értéke. Ezenkívül a tulajdonságaid (erő, állóképesség, ügyesség, intelligencia, bölcsesség, karizma) fejlesztéséhez szükséges órákat is kapsz. A tulajdonságaidat az osztályod tanítómestereinél fejlesztheted.

A pontban látod, hogy mennyi pénz van nálad. Pénzt a megölt szörnyektől szerezhetsz, vagy ha eladsz tárgyakat. A főtéren található térképen láthatod, merre van a bolt. A sugo bolt parancs pedig részletes infót ad, hogyan adhatsz el, vehetsz meg tárgyakat.

A fajod, és az osztályod: befolyásolják, hogyan küzdesz. Egy óriás harcos például jó fegyvereket használ, és közelharcban profi, míg egy gnóm mágus a mágiáját használja elsősorban.

A jellemed nagyon fontos, hiszen vannak tárgyak, amiket nem használhatsz, ha nem megfelelő a jellemed. Ezenkívűl minden osztályhoz engedélyezett jellemek vannak rendelve, amelyekből "kilépve" tulajdonságaid nagymértékben romlanak. A számodra megfelelő jellemet úgy érheted el, ha ellenkező jellemű lényeket ölsz, vagy ha a megfelelő istent imádod, és rendszeresen áldozol is neki (sugo istenek, sugo imad, sugo felaldoz).

A menekülés mutatja, hogy ha harcban az életer-Bőd a megadott -Aérték alá csökken, akkor automatikusan megprobálsz elmenekülni. Ezt a batorsag paranccsal állíthatod. A harcból a menekul paranccsal egyébként bármikor megpróbálhatsz elmenekülni.

Ha az életerőpontod eléri a nullát, vagy az alá csökken, akkor meghalsz. Az utolsó szintlépés óta szerzett összes tapasztalati pontodat elveszted, a tárgyaid a hulládban maradnak. A staminapont mutatja mennyire bírod még a fáradtságot. Ha ez nulla, akkor nem bírsz mozogni, nem tudsz küzdeni. A mágiapont mutatja, mennyit tudsz meg varázsolni.

Találatbónusz: minél magasabb, annál könnyebben eltalálod ellenfeledet a közelharcban.
Sebzésbónusz: növeli a sebzést, amit közelharcban sebzel ellenfeleden.
Mágiaimmunitás: minél magasabb, annál nehezebben varázsolnak rád ártó varázslatokat.
Méregimmunitás: minél magasabb, annál jobban ellenállsz a mérgeknek.
Ezeket a bónuszokat kulönböző tárgyak használata, segítő varázslatok adják.
Páncelzat: minél magasabb, annál védettebb vagy, annál nehezebben sebeznek meg, és annál kevesebbet is sebeznek rajtad. Páncélok használata, védő varázslatok növelik.
Közelharc: a szintedtől, es osztályodtól függő mutató, ami minél magasabb, annál könnyebben találod el közelharcban ellenfeledet.

A tulajdonságok Ugrás az oldal tetejéreUgrás az oldal aljára
Erő: minél nagyobb, annál több tárgyat tudsz cipelni, es annál nagyobbat sebzel ütéseiddel.
Állóképesség: ha magas, jobban ellenállsz a mérgeknek és sebzéseknek, ezenkívül szintlépéskor jobban nő az életerőpontod.
Ügyesség: minél ügyessebb vagy, annál nehezebben találnak el téged, és te annál könnyebben találod el ellenfeleidet közelharcban, ezenkívül annál jobban nő szintlépéskor a staminapontod.
Intelligencia: minál magasabb, annál jobban tudsz varázsolni, annál könnyebben tanulsz, és annál jobban nő szintlépéskor a mágiapontod.
Bölcsesség: minél magasabb, annál nehezebben tudnak rád ártó varázslatokat varázsolni, és annál több órát kapsz gyakorlásra es fejlesztésre.
Karizma: a szépségedet tükrözi, ettől függ, hogy az agresszív szörnyek megtámadnak-e, vagy sem. Sőt, az alkudozásnál is számít.

A tulajdonságok maximuma fajonként valtozó, ezt a tulajdonsagok parancs mutatja meg. Ott láthatóak még a tulajdonságok bónuszok nélküli alapértékei, és az, hogy hány órát használhatsz fel tulajdonságaid fejlesztésére. Ez a szám szintlépéskor növekszik, a bölcsességedtől függően. Az osztályod tanítómestereinél tanulhatsz a mond fejleszt [tulajdonsag] paranccsal. A tulajdonságod nem haladhatja meg a maximumot, tárgyak használatával sem. Bónuszokat tárgyak, varázslatok adhatnak. A szintlépéskor kapott életerő-, stamina-, manapontok és tanulásra, ill. fejlesztésre fordítható órák száma a tulajdonságaid alapértékétől (bónuszok nélküli értékétől) függ.

Képzettségek, varázslatok és varázsénekek Ugrás az oldal tetejéreUgrás az oldal aljára
A képzettségek, varázslatok és varázsénekek az osztályod specialitásai. Ha beírod: kepzettsegek info, varazslatok info, ill. enekek info, akkor láthatod, hogy milyen speciális dolgot milyen szinten tanulhatsz meg. A már megtanult dolgokat a kepzettsegek, varazslatok, ill. enekek parancs mutatja meg, és ekkor azt is látod, hány órát fordíthatsz tanulásra. Ez a szám szintlépéskor növekszik, a bölcsességedtől függően.

Az osztályod tanítómestereinél tanulhatsz a mond tanul [kepzettseg | varazslat | enek] paranccsal, persze ez pénzbe kerül. Ugyanitt láthatod, miket tanulhatsz, és mennyibe kerül, a mond koltseg paranccsal. Ne lepődj meg, ha egy dolgot nem tudsz egy adott mesternél maximálisan megtanulni. Ekkor indulj, és keress egy még jobb tanítómestert!

Felszerelés, pénz Ugrás az oldal tetejéreUgrás az oldal aljára
Különféle páncélok vannak, amiket különböző testrészeiden viselhetsz. Például láncinget a törzseden, két gyűrűt az ujjaidon, sisakot a fejeden. Ezek növelik páncélzatodat, és bónuszokat is adhatnak (visel parancs). Egy fegyvert foghatsz meg, és ezzel harcolhatsz, ez is adhat bónuszokat (megfog parancs). Másik kezedben tarhatsz bármilyen tárgyat, olyat érdemes, ami valami bónuszt ad (tart parancs). Ezenkívül tarthatsz még egy fényforrást is bal kezedben, pl. egy fáklyát.

Azok a tárgyak, amiket használsz, a felszereles parancsnál jelennek meg, amiket nem használsz, csak nálad vannak, azok a leltar parancsnál. Ha nem akarsz használni többé egy tárgyat, ezt az eltesz paranccsal teheted meg.

A földről a felvesz paranccsal vehetsz fel tárgyakat, például: felvesz ing, felvesz penz, felvesz mindent. Eldobni tárgyakat az eldob paranccsal lehet. Hullákból, ládából, táskából kivenni a kivesz paranccsal lehet cuccokat, például: kivesz penz hulla, kivesz mindent hulla. Táskába, ládába betenni tárgyat a betesz paranccsal lehet. Más játékosoknak átadhatsz pénzt, tárgyakat az ad parancs segítségével.

Ha tárgylistát keresel, akkor klikkelj ide!

Egyéb hasznos jótanácsok Ugrás az oldal tetejéreUgrás az oldal aljára
Kulcsra zárt ajtó kinyitása: kinyit ajto.
Ajtó kulcsra zárása: bezar ajto.
Csukott ajtó kinyitása: nyit ajto.
Ajtó becsukása: csuk ajto.

Az allit paranccsal sok mindent beállíthatsz, ami élvezhetőbbé teszi a játékot, pl. színesre állíthatod a terminálodat (allit TERM ansi), stb... Próbáld ki!

A súgó rendszer elég jó, próbáld ki: sugo, ott látni fogsz különböző kategóriákat:
*jatekos - Hasznos infók a játékról.
*parancsok - Az alapparancsok, amiket minden játékos használhat.
*kepessegek - Az osztályok speciális parancsai.
*kepzettsegek - Az összes osztály képzettségei.
*varazslatok - Az összes osztály varázslatai.
*enekek - Az összes osztály varázsénekei.