|
 |
 |
 |
 |
Isten hozott, kalandor! |
2025. febr. 15. szombat (Kolos, Georgina) |
|
 |
|
|
Üdvözöllek világunkban, kalandor!
Ha már sikerült belépned a játékba, akkor valószinűleg feltűnt, hogy ez
egy magyar nyelvű, szöveges játék, egy mud. Ha játszottál már
más rendszerű mudon, vagy játszottál szerepjátékot, akkor könnyű dolgod lesz.
Amennyiben a játékba történő belépéssel vannak gondjaid, ahhoz
itt találsz segítséget.
|
Az alapok |
  |
|
Legelső belépésedkor egy kezdőterületre kerülsz, ahol a leírásokat
elolvasva megismertheted az alapparancsokat, megtudhatod, hogy is mozoghatsz
a játékban, ráadásul ingyenes kezdőfelszerelést is beszerezhetsz itt. Ne
rohanj át ezen a területen, mivel a játék során többé nem jöhetsz ide
vissza, miutám elhagytad. Első teendőid egyike, hogy begépeld: pont. Ez
tartalmazza karaktered fontosabb jellemzőit.
A szinted azt tükrözi, mennyire vagy jó a játékban. A szintlépés
automatikusan történik, amint összegyűjtötted a szükséges tapasztalati
pontot (exp). Exp-t szörnyek legyőzésekor, és megsebzésekor kapsz.
Szintlépéskor nő az életerő, mágia és stamina pontjaid maximális értéke.
Ezenkívül a tulajdonságaid (erő, állóképesség, ügyesség, intelligencia,
bölcsesség, karizma) fejlesztéséhez szükséges órákat is kapsz. A
tulajdonságaidat az osztályod tanítómestereinél fejlesztheted.
A pontban látod, hogy mennyi pénz van nálad. Pénzt a megölt szörnyektől
szerezhetsz, vagy ha eladsz tárgyakat. A főtéren található térképen
láthatod, merre van a bolt. A sugo bolt parancs pedig részletes
infót ad, hogyan adhatsz el, vehetsz meg tárgyakat.
A fajod, és az osztályod: befolyásolják, hogyan küzdesz. Egy óriás harcos
például jó fegyvereket használ, és közelharcban profi, míg egy gnóm mágus
a mágiáját használja elsősorban.
A jellemed nagyon fontos, hiszen vannak tárgyak, amiket nem használhatsz,
ha nem megfelelő a jellemed. Ezenkívűl minden osztályhoz engedélyezett
jellemek vannak rendelve, amelyekből "kilépve" tulajdonságaid nagymértékben
romlanak. A számodra megfelelő jellemet úgy érheted el, ha ellenkező
jellemű lényeket ölsz, vagy ha a megfelelő istent imádod, és rendszeresen
áldozol is neki (sugo istenek, sugo imad, sugo felaldoz).
A menekülés mutatja, hogy ha harcban az életer-Bőd a megadott -Aérték alá
csökken, akkor automatikusan megprobálsz elmenekülni. Ezt a batorsag paranccsal
állíthatod. A harcból a menekul paranccsal egyébként bármikor megpróbálhatsz
elmenekülni.
Ha az életerőpontod eléri a nullát, vagy az alá csökken, akkor meghalsz.
Az utolsó szintlépés óta szerzett összes tapasztalati pontodat elveszted,
a tárgyaid a hulládban maradnak. A staminapont mutatja mennyire bírod még
a fáradtságot. Ha ez nulla, akkor nem bírsz mozogni, nem tudsz küzdeni.
A mágiapont mutatja, mennyit tudsz meg varázsolni.
Találatbónusz: minél magasabb, annál könnyebben eltalálod ellenfeledet a
közelharcban.
Sebzésbónusz: növeli a sebzést, amit közelharcban sebzel
ellenfeleden.
Mágiaimmunitás: minél magasabb, annál nehezebben varázsolnak rád ártó
varázslatokat.
Méregimmunitás: minél magasabb, annál jobban ellenállsz a
mérgeknek.
Ezeket a bónuszokat kulönböző tárgyak használata, segítő varázslatok
adják.
Páncelzat: minél magasabb, annál védettebb vagy, annál nehezebben
sebeznek meg, és annál kevesebbet is sebeznek rajtad. Páncélok használata,
védő varázslatok növelik.
Közelharc: a szintedtől, es osztályodtól függő mutató, ami minél magasabb,
annál könnyebben találod el közelharcban ellenfeledet.
|
A tulajdonságok |
  |
|
Erő: minél nagyobb, annál több tárgyat tudsz cipelni, es annál nagyobbat
sebzel ütéseiddel.
Állóképesség: ha magas, jobban ellenállsz a mérgeknek és sebzéseknek,
ezenkívül szintlépéskor jobban nő az életerőpontod.
Ügyesség: minél ügyessebb vagy, annál nehezebben találnak el téged, és te
annál könnyebben találod el ellenfeleidet közelharcban, ezenkívül annál
jobban nő szintlépéskor a staminapontod.
Intelligencia: minál magasabb, annál jobban tudsz varázsolni, annál
könnyebben tanulsz, és annál jobban nő szintlépéskor a mágiapontod.
Bölcsesség: minél magasabb, annál nehezebben tudnak rád ártó varázslatokat
varázsolni, és annál több órát kapsz gyakorlásra es fejlesztésre.
Karizma: a szépségedet tükrözi, ettől függ, hogy az agresszív szörnyek
megtámadnak-e, vagy sem. Sőt, az alkudozásnál is számít.
A tulajdonságok maximuma fajonként valtozó, ezt a tulajdonsagok parancs
mutatja meg. Ott láthatóak még a tulajdonságok bónuszok nélküli
alapértékei, és az, hogy hány órát használhatsz fel tulajdonságaid fejlesztésére. Ez
a szám szintlépéskor növekszik, a bölcsességedtől függően. Az osztályod
tanítómestereinél tanulhatsz a mond fejleszt [tulajdonsag]
paranccsal. A tulajdonságod nem haladhatja meg a maximumot, tárgyak
használatával sem. Bónuszokat tárgyak, varázslatok adhatnak.
A szintlépéskor kapott életerő-, stamina-, manapontok és tanulásra, ill.
fejlesztésre fordítható órák száma a tulajdonságaid alapértékétől (bónuszok
nélküli értékétől) függ.
|
Képzettségek, varázslatok és varázsénekek |
  |
|
A képzettségek, varázslatok és varázsénekek az
osztályod specialitásai. Ha beírod: kepzettsegek info,
varazslatok info, ill. enekek info, akkor láthatod,
hogy milyen speciális dolgot milyen szinten tanulhatsz meg. A már
megtanult dolgokat a kepzettsegek, varazslatok, ill.
enekek parancs mutatja meg, és ekkor azt is látod, hány órát fordíthatsz
tanulásra. Ez a szám szintlépéskor növekszik, a bölcsességedtől függően.
Az osztályod tanítómestereinél tanulhatsz a
mond tanul [kepzettseg | varazslat | enek] paranccsal, persze ez
pénzbe kerül. Ugyanitt láthatod, miket tanulhatsz, és mennyibe kerül, a
mond koltseg paranccsal. Ne lepődj meg, ha egy dolgot nem tudsz
egy adott mesternél maximálisan megtanulni. Ekkor indulj, és keress egy még
jobb tanítómestert!
|
Felszerelés, pénz |
  |
|
Különféle páncélok vannak, amiket különböző testrészeiden viselhetsz.
Például láncinget a törzseden, két gyűrűt az ujjaidon, sisakot a fejeden.
Ezek növelik páncélzatodat, és bónuszokat is adhatnak (visel parancs).
Egy fegyvert foghatsz meg, és ezzel harcolhatsz, ez is adhat bónuszokat
(megfog parancs). Másik kezedben tarhatsz bármilyen tárgyat,
olyat érdemes, ami valami bónuszt ad (tart parancs). Ezenkívül
tarthatsz még egy fényforrást is bal kezedben, pl. egy fáklyát.
Azok a tárgyak, amiket használsz, a felszereles parancsnál
jelennek meg, amiket nem használsz, csak nálad vannak, azok a leltar
parancsnál. Ha nem akarsz használni többé egy tárgyat, ezt az eltesz
paranccsal teheted meg.
A földről a felvesz paranccsal vehetsz fel tárgyakat,
például: felvesz ing, felvesz penz, felvesz mindent. Eldobni tárgyakat az
eldob paranccsal lehet. Hullákból, ládából, táskából kivenni a
kivesz paranccsal lehet cuccokat, például: kivesz penz hulla,
kivesz mindent hulla. Táskába, ládába betenni tárgyat a betesz
paranccsal lehet. Más játékosoknak átadhatsz pénzt, tárgyakat az
ad parancs segítségével.
Ha tárgylistát keresel, akkor
klikkelj ide!
|
Egyéb hasznos jótanácsok |
  |
|
Kulcsra zárt ajtó kinyitása: kinyit ajto.
Ajtó kulcsra zárása: bezar ajto.
Csukott ajtó kinyitása: nyit ajto.
Ajtó becsukása: csuk ajto.
Az allit paranccsal sok mindent beállíthatsz, ami élvezhetőbbé
teszi a játékot, pl. színesre állíthatod a terminálodat (allit TERM ansi),
stb... Próbáld ki!
A súgó rendszer elég jó, próbáld ki: sugo, ott látni fogsz különböző kategóriákat:
*jatekos - Hasznos infók a játékról.
*parancsok - Az alapparancsok, amiket minden játékos használhat.
*kepessegek - Az osztályok speciális parancsai.
*kepzettsegek - Az összes osztály képzettségei.
*varazslatok - Az összes osztály varázslatai.
*enekek - Az összes osztály varázsénekei.
|
|
| |